Forhandleraftaler og konkurrenceret i kosmetikindustrien

Bliv skarp på selektiv distribution og parallelhandel, forbud mod brug af onlineplatforme og andre krav til forhandlere, når vi sammen med Horten advokater sætter fokus på forhandleraftaler og konkurrenceret.

 

Selektiv distribution anvendes ofte ved salg af high-end produkter, hvor produktets image og præsentation er en vigtig konkurrencefaktor. Derfor bruger mange kosmetikproducenter selektiv distribution. Ved at bruge selektiv distribution, kan producenter og distributører sætte særlige rammer for salg og markedsføring og stille flere krav til forhandlerne end ved mere bred distribution.

 
Ved dette seminar ser vi på rammerne for selektiv distribution, hvilke krav man kan stille til forhandleren og hvordan man arbejder med disse krav i praksis. Derudover sætter vi fokus på den seneste retspraksis på området - særligt indenfor mulighederne for at begrænse forhandleres adgangen til at sælge via onlineplatforme. Som eksempel præsenteres EU Domstolens spritnye dom i Coty-sagen, som netop behandler forbud mod internetsalg gennem tredjeparter fra en af de førende udbydere af luksuskosmetik, Coty.

 

Tilmeldingsfrist: 22. januar 2018

 

Pris:

Medlemmer: 600 kr. ex. moms.

Ikke medlemmer: 1.200 kr. ex. moms.

Tilmelding er bindende og vi opkræver et no-show gebyr på 600 kr. ex. moms.

 

Download program og indbydelse her

Dato: 
29. Jan 2018
Sted: 
Børsens Kursuslokale, Tiegtenhus
Registrering: